Fröbröd

För ett tag sen fick jag syn på ett recept, fröbröd! Tyckte det såg extremt gott ut så i veckan handlade jag ingredienserna och idag tillverkade jag detta bröd. Väldigt gott och man smakar riktigt fröna, toppen!



2 ägg
1 dl solroskärnor
1 dl pumpakärnor
1 dl svarta sesamfrön
½ dl krossade linfrön

Sätt ugnen på 175 grader. Vispa upp äggen lätt. Rör ner alla frön och bred ut över en plåt med bakplåtspapper på. Smeten ska vara rätt så tunn! Grädda i ca15 minuter mitt i ugnen. Ta ut och bryt i bitar när den svalnat!
Recept från doppa.nu.

Dock hittade jag inte svarta sesamfrön i butik så det fick bli vanliga ljusa sesamfrö och det gick likabra det!

Kommentarer
Postat av: Beatrice Jakobsson (foto)

sv: tack tack :D!



jag åker till Göteborg en vecka nu på lördag och kommer att ha bloggpaus tills den 30 oktober eller den 1 november. jag hinner inte blogga innan lördag så därför säger jag hejdå nu en vecka och hoppas du kommer få en as bra vecka.



du kan följa mig på facebook (läs om inlägget på bloggen) och missa inte min tävling jag har i bloggen. ha en as bra vecka!! <3

2011-10-20 @ 17:14:26
URL: http://beattriicee.blogg.se/
Postat av: amanda

Vad härligt att du gillade det! Det är verkligen sanslöst gott :-) du skulle säkert gilla filmjölksbrödet också, om du gillar det här :-) kram!

2011-10-20 @ 17:51:19
URL: http://www.doppa.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0